Kennissessie ICD-10 codeadviezen 2016

​​​​​​​​​​​​Dinsdag 31 januari 2017 (volgeboekt) - donderdag 9 februari 2017  (volgeboekt)

Gebouw Oudlaen, Utrecht​

Diagnosecodering is een belangrijk onderdeel van de LBZ-registratie, omdat de diagnoses voor deze registratie volgens de ICD-10 classificatie vastgelegd dienen te worden. Om medisch codeurs te ondersteunen bij een uniforme diagnosecodering, publiceert DHD elk kwartaal een document met nieuwe en gewijzigde ICD-10 codeadviezen. Hierin zijn nieuwe adviezen opgenomen en wijzigingen op bestaande adviezen. De codeadviezen zijn een belangrijk instrument om landelijk tot een uniforme vastlegging van ICD-10 diagnosecodes te komen. 

Tijdens de Kennissessie ICD-10 Codeadviezen 2016 worden de adviezen samen met de deelnemers één voor één behandeld en is er ruimte om eventuele verschillen in interpretatie te bespreken. Ook worden de te verwachten adviezen voor 2017 gepresenteerd en kunnen deelnemers aangeven voor welke onderwerpen zij algemene codeadviezen wensen. 

De kennissessie is inclusief een lunch. Er is er voldoende gelegenheid voor het stellen van vragen over de tot nu toe gepubliceerde adviezen. De kennissessie wordt gegeven door Marjolein Hildebrand en Chris van der Meijs, beide Beheerder Registratiestandaarden bij DHD. 

​Graag nodigen wij u uit om een van de twee Kennissessies ICD-10 Codeadviezen 2016 bij te wonen. 


Programma

  • 9.00 uur Inloop en ontvangst met koffie/thee 
  • 9.30 uur Opening 
  • 9.40 uur Bespreken van de in 2016 gepubliceerde codeadviezen
  • 10.45 uur Pauze
  • 11.00 uur Bespreken nieuwe adviezen 2016 en de te verwachten adviezen 2017 
  • 12.15 uur Lunch en mogelijkheid tot netwerken 
  • 13.00 uur Einde


Interessant voor

Medisch codeurs die coderen ten behoeve van de LBZ.


Locatie

Gebouw Oudlaen, Oudlaan 4, 3515 GA Utrecht.


Data en tijd

Dinsdag 31 januari en donderdag 9 februari 2017

Inloop vanaf 9.00 uur, start inhoudelijke programma om 09.30 uur.

Voor beide kennissessies is het maximale aantal deelnemers bereikt, u kunt zich niet meer inschrijven.​


​Kosten

De kosten bedragen € 50,- ex. btw per deelnemer. Dit is inclusief lunch. 

Annuleren kan tot 7 dagen voor aanvang van de bijeenkomst, daarna brengen wij het volledige bedrag in rekening. 


Inschrijven

U kunt zich NIET meer inschrijven, het maximale aantal deelnemers voor beide kennissessies is bereikt.  


Vragen of meer informatie

Als u naar aanleiding van deze uitnodiging nog vragen heeft, neem dan contact op met Judith Flink. 

Graag tot ziens op een van de twee kennissessies!