Kennissessie LBZ 2019

Goede registratie = waardevolle informatie

Dinsdag 12 maart 2019 van 9.15 uur tot 13.45 uur.


Ziekenhuizen leveren steeds meer en ook steeds betere data aan voor de Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg (LBZ). Dat is belangrijk, want goede data zorgen voor waardevolle informatie. Denk bijvoorbeeld aan betrouwbare benchmarks op het gebied van kwaliteit van zorg en bedrijfsvoering.

Het gaat dus al goed, maar er is ruimte voor verbetering. En daar ondersteunen we u graag bij. Hoe? Dat hoort u tijdens de Kennissessie LBZ: Goede registratie = waardevolle informatie. Bent u hoofd van de afdeling Zorgadministratie of Kwaliteit & veiligheid? Dan gaat u na de kennissessie naar huis met praktische handvatten voor uw afdeling.

Zo praten we u bij over het nieuwe ‘LBZ-portaal’, dat momenteel in ontwikkeling is. In deze online omgeving kunt u de data-aanleveringen van uw ziekenhuis monitoren, zodat u tijdig kunt sturen op kwaliteit en volledigheid van de data. Daarnaast komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

• Codering dagopnamen

• Verrichtingen; hoofd- en herverrichtingen

• Loskoppeling NZa zorgtypen

• Codeerkwaliteit

• Automatisch triggeren

• Gegevensverzoeken


We verwelkomen u graag op dinsdag 29 januari op ons kantoor in Utrecht. De koffie staat vanaf 9.15 uur voor u klaar. De bijeenkomst duurt tot 13.45 uur en is inclusief lunch.


Interessant voor

De kennissessie is met name interessant voor hoofden Zorgadministratie en Kwaliteit & veiligheid die zich binnen de ziekenhuizen en UMC’s bezighouden met de LBZ.


Datums en tijd 

Dinsdag 29 januari van 9.15 uur tot 13.45 uur. (volgeboekt)

Dinsdag 12 maart 2019 van 9.15 uur tot 13.45 uur.


Locatie 

De kennissessie vindt plaats bij DHD, Oudlaan 4 in Utrecht. 


Kosten 

Wij vragen een bijdrage van € 60,- excl. btw per deelnemer. Dit is inclusief lunch. 


Beschikbare plekken

Er zijn 20 plekken beschikbaar. 

Bij voldoende aanmeldingen zullen we nogmaals een kennissessie plannen. 


Inschrijven

Inschrijven kan via de groene button links in het menu.


Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Judith Flink. 

Graag tot ziens op 12 maart!