Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Adviseur kwaliteitsregistraties

Wil jij een bijdrage leveren aan de kwaliteit van de zorg van morgen, door betere data-uitwisseling? Ben je servicegericht, zorg jij dat processen goed lopen en houd je ervan de puntjes op de i te zetten? Met jouw inzet helpen we de datagovernance van kwaliteitsregistraties elke dag een stukje verder! Kom je met ons kennismaken?

De functie

Als adviseur kwaliteitsregistraties adviseer je, samen met je collega’s van het Shared Service Center Data Governance (SSC-DG), de landelijke Data-governancecommissie (DGC) over de beoordeling van de kwaliteitsregistraties en daarmee of een registratie in het landelijk register wordt opgenomen. Met deze toetsing streeft de commissie standaardisatie van gegevensuitwisseling in de zorg na. Zo kunnen we data veilig en steeds beter benutten voor (keuze)informatie voor zorgverlener én patiënt!

Je zet je kennis over de (datagovernance) van kwaliteitsregistraties in bij de toetsing van deze registraties. Je beoordeelt de aanmeldingen van registraties op volledigheid en kwaliteit, je bereidt de toetsing voor en je bent het eerste aanspreekpunt van kwaliteitsregistraties voor het beantwoorden van vragen of om even te sparren.

Naast het begeleiden van de registraties in het toetsingsproces en het adviseren van de commissie, werk je ook samen met andere partijen in het veld. Je denkt samen met hen in projectgroepen na over de doorontwikkeling van het toetsingsproces en de toetsingscriteria. Wil je je kennis en expertise uitbreiden? In het SSC-DG, dat flink groeit, zijn genoeg kansen voor persoonlijke ontwikkeling!

Wij zoeken

Met jouw nauwkeurigheid en gestructureerde werkwijze draag je bij aan kwalitatief goed en zorgvuldig werk. Het halen van strakke deadlines zie je als een leuke uitdaging. Je begeleidt en coördineert graag zelfstandig processen, of wilt daarin groeien. Daarbij ben je servicegericht en ben je graag in contact met collega’s of andere partijen.

Verder beschik je over:

  • (Minimaal) Hbo-werk- en denkniveau
  • Een positief kritische houding
  • Affiniteit met datagovernance en/of kwaliteitsregistraties
  • Ervaring in het uitvoeren van checks op volledigheid en kwaliteit
  • Een punctuele werkwijze
  • Goede communicatieve vaardigheden

Wij bieden

Wij bieden je een uitdagende functie voor 32-36 uur per week. Daarnaast kun je rekenen op:

  • Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling
  • De mogelijkheid om deels vanuit huis en deels op kantoor te werken voor een goede werk-privébalans
  • Salaris tussen € 3.500 en € 5.000 bruto per maand bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en ervaring
  • Een aanstelling voor een jaar met uitzicht op verlenging voor onbepaalde tijd
  • 8,33% vakantiebijslag en een eindejaarsuitkering van 8,33% van het verdiende salaris in het afgelopen kalenderjaar
  • 144 uur vakantie en 57 uur levensfasebudget (bij een 36-urige werkweek)
  • Pensioenregeling, thuiswerk- en telefoonvergoeding
  • Reiskostenvergoeding en/of een NS Businesscard
  • Laptop en bijhorende apparatuur in bruikleen
  • Gezellige collega's en leuke gezamenlijke activiteiten
  • Overige secundaire arbeidsvoorwaarden conform cao Ziekenhuizen

Over het SSC-DG

Je komt te werken bij het Shared Service Center Data Governance (SSC-DG). Het SSC-DG voert in opdracht van de Data-governancecommissie een pakket centrale taken uit op het gebied van datagovernance van kwaliteitsregistraties. De Data-governancecommissie is een bestuurlijk gremium met vertegenwoordigers van de Patiëntenfederatie, de Federatie Medisch Specialisten, de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen, Nederlandse Federatie van UMC’s en Zorgverzekeraars Nederland.

Het SSC-DG ondersteunt de Data-governancecommissie bij het optimaliseren en standaardiseren van datalevering en -verwerking van kwaliteitsregistraties. Hierbij is het SSC-DG verantwoordelijk voor het maken en beheren van afspraken over de datalevering en -verwerking. Daarnaast wordt er uitgebreide ondersteuning geboden aan partijen bij de operationalisering en implementatie van deze afspraken.

SSC-DG is een kleine, maar groeiende organisatie met een prettige, informele en positieve werksfeer. Doordat het SSC-DG is ondergebracht bij DHD, krijg je er bovendien een heleboel collega’s bij! Dit is naast gezellig ook erg handig, omdat je gebruik kunt maken van de expertise van collega’s. Goed om te weten is dat je in deze functie in dienst komt van DHD.

Meer informatie

De procedure bestaat uit twee sollicitatiegesprekken. Daarna volgt een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Als onderdeel van het sollicitatieproces zullen wij openbare bronnen als sociale media raadplegen en referenties bij je opvragen. Neem voor meer informatie over de functie contact op met Michelle Rijnen (teammanager SSC-DG) via 06 1143 6641 of stuur een e-mail naar werkenbij@dhd.nl.

In onze privacyverklaring voor sollicitanten lees je hoe wij omgaan met de persoonsgegevens van onze sollicitanten.

Solliciteren

Enthousiast geworden? Stuur ons je cv en motivatie via de sollicitatiebutton.

Solliciteer nu

Over DHD

De gedreven experts van DHD staan dagelijks in verbinding met alle ziekenhuizen en umc’s. Daarnaast ontzorgen we steeds meer andere instellingen binnen de medisch-specialistische zorg. Wat ons verbindt: data. Medische en financiële patiëntendata die zorgprofessionals en ziekenhuizen waardevolle informatie opleveren voor het verbeteren van de zorg. Ons kantoor bevindt zich vlakbij de binnenstad van Utrecht. Kijk hier voor meer informatie.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteren

Aanhef (Optioneel)
(Optioneel)
(Optioneel)
Sleep bestand(en) hierheen of klik op het vak om ze te uploaden
    (Optioneel)