Functioneel beheerder Datahub
Kwaliteitsregistraties zijn essentieel voor het verbeteren van de medisch-specialistische zorg, maar de implementatie ervan in ziekenhuizen kan nog flinke stappen vooruit maken. Met gebruiksvriendelijke oplossingen en praktische toepassingen kunnen we hierin het verschil maken. Kom jij bijdragen vanuit jouw (nieuwe) rol als functioneel beheerder?
De functie
Als functioneel beheerder werk je samen met het programmateam van de Datahub aan het optimaliseren van datastromen voor kwaliteitsregistraties. De basis hiervoor ligt in onze Datahub: een moderne infrastructuur (data-ontvangststraat), die zorgt voor het veilig en efficiënt ontvangen, verwerken, valideren, terugkoppelen en distribueren van data.
Jij houdt je primair bezig met projecten rondom het verbeteren en versnellen van gestructureerde vastlegging en (geautomatiseerde) aanlevering van gegevens. Hiervoor stel je onder andere voor elke kwaliteitsregistratie een technische- en procesmatige implementatiehandleiding op, gebaseerd op bewezen implementaties (best practices). Dit afgestemd op de behoeften van de registratiehouder en kwaliteitsmedewerkers in de ziekenhuizen. De best practices komen voort uit een op te richten community- en evaluatieprogramma, op basis waarvan periodiek onderbouwde verbeteringen kunnen worden doorgevoerd.
Daarnaast komen er ook regelmatig implementatievragen en andere uitdagingen op je pad. Deze pak je op vanuit je rol als inhoudelijk expert. Jouw werkzaamheden prioriteer je zelf. Je krijgt binnen de afgesproken kaders veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.
Als functioneel beheerder werk je vanuit het team Dataverzameling en stem je af met de programmamanager Datahub en de gebruikersgroep Datahub. Hierin zijn afgevaardigden vanuit de ziekenhuizen vertegenwoordigd.
Wij vragen
Je hebt een analytische blik en houdt moeiteloos overzicht, ook in complexe processen. Met jouw oog voor detail weet je processen helder vast te leggen in duidelijke beschrijvingen en processflows.
Daarnaast beschik je over:
- Hbo of wo werk- en denkniveau
- Uitstekende Nederlandse communicatieve vaardigheden
- Kennis van technische en inhoudelijke implementatieprocessen/-systemen
- Kennis van tweedelijns gezondheidszorg en/of medische kennis (dit is een pre)
Wij bieden
DHD biedt je een functie voor 32-36 uur per week in een uitdagende werkomgeving waar hard werken en plezier samengaan. Er zijn veel kansen om te leren en te groeien en je krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Openheid en collegialiteit staan bij DHD hoog in het vaandel. Veilig omgaan met vertrouwelijke gegevens is een absolute noodzaak.
Verder kun je rekenen op:
- Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, wij hechten veel waarde aan de ontwikkeling van onze mensen om ze beter te maken in wat ze doen
- Werkentijden in onderling overleg flexibel in te delen
- Hybride werken: je werkt deels vanuit huis en gedeeltelijk op kantoor
- Een aanstelling voor een jaar met uitzicht op verlenging voor onbepaalde tijd
- Werktijden in onderling overleg flexibel in te delen
- Salaris tussen € 4.000 en € 4.900 bruto per maand bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en ervaring
- 8,33% vakantiebijslag en een eindejaarsuitkering van 8,33% van het in het afgelopen kalenderjaar verdiende salaris
- Pensioenregeling
- Thuiswerkvergoeding en telefoonvergoeding
- Reiskostenvergoeding en/of een NS Businesscard
- 144 uur vakantie en 57 uur levensfasebudget (bij een 36-urige werkweek)
- De mogelijkheid om extra vakantiedagen te kopen
- Laptop en bijhorende apparatuur in bruikleen
- Een fijn team van collega’s en gezamenlijke activiteiten, zoals een bedrijfsuitje, spelletjesavond of tennistoernooi
- Overige secundaire arbeidsvoorwaarden conform Cao Ziekenhuizen
Meer informatie
De procedure bestaat uit twee sollicitatiegesprekken. Een dagdeel meelopen kan deel uitmaken van de procedure. Daarna volgt een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Als onderdeel van het sollicitatieproces zullen wij openbare bronnen als sociale media raadplegen en referenties opvragen. Bij indiensttreding is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.
Neem voor meer informatie over de functie contact op met Jos van Helvoirt, teammanager Dataverzameling, via 030 799 61 65 of mail naar werkenbij@dhd.nl
In onze privacyverklaring voor sollicitanten kun je lezen hoe wij omgaan met de persoonsgegevens van onze sollicitanten.
Over DHD
Wij zijn DHD. Een team van gedreven experts die dagelijks in verbinding staan met alle ziekenhuizen en umc’s. Daarnaast ontzorgen we steeds meer andere instellingen binnen de medisch-specialistische zorg. Wat ons verbindt: data. Medische en financiële patiëntendata die zorgprofessionals en ziekenhuizen waardevolle informatie opleveren voor het verbeteren van de zorg.
Samen met collega’s werk je bij DHD aan de volgende missie: het stroomlijnen van de samenwerking in de medisch-specialistische zorg op het gebied van data. Als schakel tussen instellingen zorgen we ervoor dat die landelijke samenwerking gecoördineerd plaatsvindt. Dat kan op allerlei manieren: van het slim registeren en efficiënt ontsluiten van data tot het ontwikkelen van informatieproducten voor inzicht, sturen, leren en verbeteren. Ook brengt DHD professionals bijeen om te leren van elkaar.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.