Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Specialist registratiestandaarden

Ben jij medisch onderlegd en wil je artsen ondersteunen bij de gestructureerde vastlegging van informatie in het elektronisch patiëntendossier (epd)? Zie jij voor je welke voordelen deze gestructureerde vastlegging biedt voor bijvoorbeeld informatie-uitwisseling, bedrijfsvoering en onderzoek en help je deze voordelen meer tastbaar te maken? Dan zijn wij op zoek naar jou: een enthousiaste specialist registratiestandaarden!

Wat ga je doen?

Je komt te werken in een team van collega-specialisten dat, samen met stakeholders uit de Nederlandse ziekenhuiszorg, de gestandaardiseerde vastlegging van diagnosen en verrichtingen verzorgt. Hiervoor hebben wij diverse tools ontwikkeld, waaronder de Diagnosethesaurus en Verrichtingenthesaurus (thesauri). De met de thesauri vastgelegde patiëntengegevens worden onder meer gebruikt voor patiëntenzorg, facturatie, onderzoek en kwaliteitsregistraties. Het vraagt veel afstemming met gebruikers, medisch specialisten, epd-leveranciers en andere belanghebbenden om de thesauri goed in te richten, te gebruiken en de data vervolgens te hergebruiken. Binnen deze processen ga jij een belangrijke rol spelen.

Als specialist registratiestandaarden zorg je ervoor dat de thesauri blijven aansluiten bij de medische praktijk. Ziekenhuizen vragen hiervoor regelmatig aanpassingen van diagnose- en verrichtingentermen bij ons aan. Jij beoordeelt deze verzoeken en zorgt dat de lijsten met diagnosen en verrichtingen op de correcte manier worden aangepast in onze database. Naast het updaten van de lijsten ben je actief betrokken bij het beantwoorden van klantvragen uit de ziekenhuizen, help je mee bij de doorontwikkeling van de standaarden en het stimuleren van hergebruik van de vastgelegde data.

Als je na een tijdje goed in de materie zit, kom je zelf met ideeën voor het verlagen van de registratielast van artsen en het verbeteren van de kwaliteit van de vastgelegde gegevens. Ook neem je deel aan (externe) overleggen en geef je inhoudelijke presentaties. Dit doe je met en voor betrokkenen uit het veld. Je weet hierbij gemakkelijk de weg te vinden in een wereld waarin er soms tegenstelde wensen zijn.

Wat breng je mee?

Je bent proactief, gestructureerd, nauwkeurig én gezellig. Je hebt oog voor verhoudingen en bent niet bang om door te vragen en discussies aan te gaan. Daarnaast ben je in staat om een netwerk op te bouwen.

Je beschikt bovendien over de volgende kenmerken:

  • Je hebt inhoudelijke kennis van medische terminologie en ziekteleer en/of de DBC-systematiek in ziekenhuizen
  • Je hebt een hbo/wo-diploma, bij voorkeur in een medische richting zoals Biomedische wetenschappen, Medische informatiekunde, Gezondheidswetenschappen of Geneeskunde
  • Je hebt affiniteit met data en data-analyses en kunt prima uit de voeten met de verwerking van data op basis van Excel-sheets
  • Je begrijpt de belangen van meerdere (externe) partijen en communiceert gemakkelijk op verschillende niveaus
  • Je weet van aanpakken, bent organisatorisch sterk en hebt een positief-kritische houding
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en bent politiek-sensitief
  • Je begrijpt de belangen van meerdere (externe) partijen en communiceert gemakkelijk op verschillende niveaus
  • Je bent een open en sociale teamplayer die zorgvuldig werkt
  • Kennis van ziekenhuisprocessen en DBC- en ZA-codes is een pre
  • Beheersing van de Nederlandse taal

Wij bieden

DHD biedt je een functie voor 32-36 uur per week in een uitdagende werkomgeving waar hard werken en plezier samengaan. Openheid en collegialiteit staan daarbij hoog in het vaandel. Er zijn veel kansen om te leren, groeien en impact te maken. Veilig omgaan met vertrouwelijke gegevens is een absolute noodzaak. De verschillende werkzaamheden verrichten we vanuit ons kantoor vlakbij de binnenstad van Utrecht, thuis en als het nodig is ook bij de klant.

Verder kun je rekenen op:

  • Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, wij hechten waarde aan de ontwikkeling van onze mensen om ze beter te maken in wat ze doen
  • Werktijden in onderling overleg flexibel in te delen
  • Hybride werken: je werkt deels vanuit huis en gedeeltelijk op kantoor
  • Een aanstelling voor een jaar met uitzicht op verlenging voor onbepaalde tijd
  • Salaris tussen € 3.700 en € 4.900 bruto per maand bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en ervaring volgens CAO Ziekenhuizen schaal 60.
  • 8,33% vakantiebijslag en een eindejaarsuitkering van 8,33% van het, in het afgelopen kalenderjaar, verdiende salaris
  • Pensioenregeling
  • Thuiswerkvergoeding en telefoonvergoeding
  • Reiskostenvergoeding en/of een NS Businesscard
  • 144 uur vakantie en 57 uur levensfasebudget (bij een 36-urige werkweek)
  • De mogelijkheid om extra vakantiedagen bij te kopen
  • Laptop en bijhorende apparatuur in bruikleen
  • Een fijn team van collega’s en gezamenlijke activiteiten, zoals een bedrijfsuitje, spelletjesavond of tennistoernooi
  • Overige secundaire arbeidsvoorwaarden conform Cao Ziekenhuizen

Meer informatie

De procedure bestaat uit twee sollicitatiegesprekken. Daarna volgt een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Als onderdeel van het sollicitatieproces zullen wij openbare bronnen als sociale media raadplegen en referenties bij je opvragen. Bij indiensttreding is het overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

Neem voor meer informatie over de functie contact op met Claire Hoogerwerf, manager RS team, via 030 273 95 21 of mail naar werkenbij@dhd.nl.

In onze privacyverklaring voor sollicitanten kun je lezen hoe wij omgaan met de persoonsgegevens van onze sollicitanten.

Solliciteren

Enthousiast geworden? Stuur ons je cv en motivatie via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Over DHD

Wij zijn DHD. Een team van gedreven experts die dagelijks in verbinding staan met alle ziekenhuizen en umc’s. Daarnaast ontzorgen we steeds meer andere instellingen binnen de medisch-specialistische zorg. Wat ons verbindt: data. Medische en financiële patiëntendata die zorgprofessionals en ziekenhuizen waardevolle informatie opleveren voor het verbeteren van de zorg.

Samen met collega’s werk je bij DHD aan de volgende missie: het stroomlijnen van de samenwerking in de medisch-specialistische zorg op het gebied van data. Als schakel tussen instellingen zorgen we ervoor dat die landelijke samenwerking gecoördineerd plaatsvindt. Dat kan op allerlei manieren: van het slim registeren en efficiënt ontsluiten van data tot het ontwikkelen van informatieproducten voor inzicht, sturen, leren en verbeteren. Ook brengt DHD professionals bijeen om te leren van elkaar.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Solliciteren

Aanhef (Optioneel)
(Optioneel)
(Optioneel)
Sleep bestand(en) hierheen of klik op het vak om ze te uploaden
    (Optioneel)