Toegang tot producten
Ziekenhuismedewerkers hebben eenvoudig en in de meeste gevallen zonder meerkosten toegang tot onze informatieproducten en diensten. De lokaal beheerder in het ziekenhuis kan deze toegang verlenen. Per product kunnen een of meerdere lokaal beheerders worden aangesteld door de raad van bestuur van het ziekenhuis. Weet u niet wie dit zijn? We helpen u graag verder.

Toegang via de lokaal beheerder
Om gebruik te maken van een informatieproduct kunt u toegang aanvragen via de betreffende lokaal beheerder in het ziekenhuis. Zij kunnen gebruikersrechten aan bestaande accounts toevoegen en nieuwe accounts aanmaken.
Om het overzichtelijk te maken, kunnen gebruikersaccounts voor meerdere DHD-producten worden gebruikt. Ook geeft het account toegang tot Mijn DHD. In deze persoonlijke omgeving kunnen gebruikers eenvoudig navigeren naar de producten waar zij toegang toe hebben, bestanden downloaden en eigen documenten beveiligd naar DHD sturen.
Wat is een lokaal beheerder?
Een lokaal beheerder regelt binnen het eigen ziekenhuis het accountbeheer voor een of meerdere producten of diensten van DHD. Dat wil zeggen dat hij of zij medewerkers binnen het ziekenhuis kan toevoegen als gebruiker voor een bepaald product. Door dit lokaal te regelen, houden ziekenhuizen zelf grip op wie bepaalde informatie mag inzien. Dit is belangrijk, omdat de producten van DHD privacygevoelige informatie kunnen bevatten.
Elk product heeft een eigen lokaal beheerder. Dit kan per product verschillen of voor alle producten dezelfde persoon zijn. Ook kan één product meerdere lokaal beheerders hebben.
Lokaal beheerders kunnen worden aangesteld via het machtigingsformulier. Voor het aanstellen van de lokaal beheerder moet het formulier worden ondertekend door een tekenbevoegd persoon, zoals een bestuurs- of directielid of een andere vertegenwoordigingsbevoegde zoals opgenomen in het handelsregister.